کد مطلب:314178 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:185

خانم زردشتی و نذر حضرت اباالفضل العباس
جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ كاظم صدیقی زنجانی، در یكی از سخنرانیهای خود كه در تاسوعای سال 1419 ه. ق از تلویزیون پخش می شد، وقتی كه مجری برنامه از ایشان درخواست كرد كرامتی را از حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام برای شنوندگان محترم بیان كند، فرمودند:

4. چند سال قبل دهه ی عاشورا در مجلسی صحبت داشتم. روز تاسوعا صاحب و بانی مجلس كه پدر شهید هم بود به من گفت: آقا، از كرامات حضرت اباالفضل العباس علیه السلام صحبت كنید و سپس افزود: روزی یك خانم زردشتی به منزل ما آمد، مقداری قند و چای آورد و گفت: اینها نذر حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام است!

گفتم: شما زردشتی هستید و آنگاه برای حضرت اباالفضل العباس علیه السلام قند و چای آورده اید؟! گفت: بلی، من فرزندی داشتم كه شدیدا گرفتار بیماری شد، به گونه ای كه تمام دكترها در معالجه اش عاجز ماندند و او را جواب كردند. ناگزیر متوسل به حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام شدم و آن بزرگوار فرزندم را شفا داد.

نامه ی آقای داود فخاریان ساوجی

یكی از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مؤلف

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك أیها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله

و لأمیرالمؤمنین و الحسن و الحسین صلی الله علیهم و سلم

پس از سلام و احترام به پیشگاه یگانه پرچمدار رشید اسلام، خدمت حضرت عالی نیز عرض ادب می نمایم و امیدوارم كه ان شاءالله سلام گرم این حقیر را پذیرا باشید. این حقیر به سادات بالأخص به خاندان بزرگوار سادات محترم ساوجی



[ صفحه 614]



(حضرت والامقام سبط احمدی) ارادت خاصی داشته و ان شاءالله تعالی خواهم داشت انگیزه ی نوشتن و ارسال این نامه، ارتباط با حضرت عالی و كسب فیض از محضرتان بوده و مسبب آن نیز آقا سید محمد سبط احمدی سرور گرامی است.در یكی از روزهای نیمه اول ماه شعبان ضمن گفتگو بین حقیر و ایشان صحبت از مقام و منزلت مولا قمر بنی هاشم به میان آمد. حقیر سروده ای خواندم و مجلس را شور و حالی فراگرفت. ایشان اشاره ای به كتاب مقدس «چهره ی درخشان قمر بنی هاشم» تألیف حضرت عالی كردند و افزودند: مطالب آن توسط عاشقی زحمتكش تألیف گردیده و ایشان با حضرت حاج سید حسن سبط احمدی رابطه ی بسیار نزدیك دارد، و كرامتی نیز از آقا قمر بنی هاشم در مورد عالم فقید میرزا احمد مجتهد ساوجی (یا سید میرزا عماد ساوجی) مندرج و ثبت است نتیجتا آقا سید محمد بذل محبت نمودند كه سیری در پی این كتاب و كرامات مربوط به حضرت مولا قمر بنی هاشم علیه السلام بنمایم و سپس در اسرع وقت این سروده را به آدرسی كه مرقوم فرموده اند ارسال و تقدیم حضور نمایم حقیر نیز اطاعت امر كردم و شعری را كه درباره ی علمدار باوفای حضرت سیدالشهدا علیه السلام سروده ام ارسال حضور عالی نمودم یا كاشف الكرب عن وجه الحسین علیه السلام اكشف كربی بحق اخیك الحسین علیه السلام

به خدا عاشق و دیوانه و مستم عباس!



نو مپندار كه بیگانه پرستم عباس

عاشق روی تو از روز الستم عباس



دل غمین در پی دیدار تو، دیوانه صفت

بر در میكده تا صبح نشستم عباس



بهر تسكین دلم از سر شب بود مرا

تا سحر، ساغر می بر سر دستم عباس



توبه كردم كه به خوبان جهان دل ندهم

به هوایت، به خدا توبه شكستم عباس



در ره عشق تو از هستی و از جان و دلم

رشته ی دوستی یكباره گسستم عباس



از میان همه خوبان وفادار جهان

دل به خوبان دگر، جز تو نبستم عباس



من «فاخر» كه ز عشق رخت ای ماه تمام

به خدا، عاشق و دیوانه و مستم عباس [1] .



[ صفحه 617]




[1] سروده ي داود فخاريان (فاخر ساوجي).